Városligeti Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola

OM azonosító: 035050
Cím: 1146 Budapest, Hermina út 9-15.
Telefon: +36 1 363 3525
E-mail: infovarosligeti@gmail.com

A Városligeti Magyar – Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola 1992-től kezdődően igen jelentős, országosan is figyelemre méltó fejlődési úton jár. Saját, speciális képzési programunkat a korai  idegennyelv oktatás terén  hívtuk életre.  Az 1992-ben egy osztállyal indított magyar-angol két tanítási nyelvű program 2004-re kiteljesedett, megteremtve ezzel iskolánk önálló arculatát.

Intézményünk minden tanulócsoportja és tanulója két tanítási nyelvű programunk szerint tanul, ami azt jelenti, hogy osztályainkban a magas óraszámú angol nyelvórákon felül évfolyamonként minimum 3 tantárgyat angol nyelven tanítunk. Ezek első osztályban a rajz, testnevelés és ének tantárgyak, majd 3. osztálytól az ének helyét a környezetismert tantárgy angol nyelvű oktatása veszi át. Felsőbb évfolyamokon a történelem, angol nyelvi civilizáció, művészettörténet és számítástechnika tantárgyak oktatása folyik angolul.

A magas színvonalú nyelvoktatást bontott csoportokban végezzük, korszerű oktatástechnikai eszközök felhasználásával. A nyelvi környezet megteremtését minden évfolyamon angol anyanyelvű tanárok segítik.

A két tanítási nyelvű oktatás az eltelt 31 év alatt elismert, jól működő programmá nőtte ki magát, melyet – iskolánk tapasztalatait átvéve – országszerte számos követője sikerrel alkalmaz. Iskolánk kimagasló eredményei közismertek, országosan is elévülhetetlen érdemeink vannak a két tanítási nyelvű általános iskolai képzés meghonosításában.

Ez az oktatási forma bebizonyította életképességét, hiszen az elmúlt tanévek során végzős diákjaink 90 %-a  közép- és felsőfokú nyelvvizsga birtokában folytatja középiskolai tanulmányait.

A TEHETSÉGGONDOZÁS ÉS KÉPESSÉGFEJLESZTÉS MÓDSZEREI ÉS SZERVEZETI FORMÁI INTÉZMÉNYÜNKBEN

Minden ember alkotásra született – tehetséges valamiben.
Minden ember bármire megtanítható valamilyen szinten.

Ezt a két szemléletet követve foglalkozunk tanítványainkkal. A tanórai nyelvoktatás keretein felül célunk a nyelvi tehetségek felfedezése, segítése.

Ezen kívül szeretnénk segítséget nyújtani tanítványaink személyiségének fejlődéséhez a konfliktuskezelés, problémamegoldás, együttműködés, önismeret, tanulástechnika,  és az asszertív kommunikáció területén is.

Figyelembe vesszük a diákok optimális érési idejét, életkori sajátosságaikat. Fontos, hogy a tanulók megkapják a legnagyobb esélyt az egyéni fejlesztésre. Ezt a személyre szabott tanulásirányítás biztosítja, amely legmegbízhatóbban a differenciált tanulásszervezéssel oldható meg.

Ennek két fő területe a tehetséggondozás és a felzárkóztatás. 

 A tehetséggondozás célja:

  • a tehetség felismerése, fejlesztése, sikerélmény nyújtása az életkori sajátosságok figyelembevételével
  • az önálló, kreatív, problémamegoldó gondolkodás támogatása
  • a meglévő ismeretek széleskörű bővítése
  • versenyekre való eredményes felkészítés

A tehetséggondozás alkalmazott formái

tanórán:

  • egyénre szabott differenciálás
  • kooperatív technikák alkalmazása
  • személyre szabott, differenciált házi feladat
  • innovatív eszközök és platformok alkalmazása a tehetségfejlesztés gyakorlatában

tanórán kívül:

  • szakkörök, fakultatív tevékenységek, klubok működtetése
  • tehetséggondozó műhelyek szervezése
  • versenyekre való felkészítés: háziversenyek, szaktárgyi versenyek szervezése
  • felkészítés levelezőversenyekre, országos versenyekre, projektnapokra
  • művészi szakkörök létrehozása (rajzszakkör, amatőr színjátszó-kör, műelemző szakkör, énekkar)
  • egyéni, páros, kiscsoportos tehetséggondozó órák
  • iskolai sportkörök szervezése
  • középiskolai felvételi előkészítő tanfolyamok a nyolcadik évfolyamosok számára
  • közép és felsőfokú nyelvvizsga felkészítő tanfolyamok